Dagens olyckor

Dagen började med våfflor till frukost för mig och Pontus, Tobbe var snällt och hjälpte mig göra dem medan jag gick ner till Netto för att handla sylt och grädde. Riktigt mumsigt! 


Jag och Astrid drog oss sedan ut för att först och främst möta upp Sandra på folkets park. Var loppis där idag, fanns typ inget av intresse men löpte en bok till Astrid. Så ny har hon två fyll i böcker. Promenad hem till Sandra sedan där hon bjöd på kaffe, bulle och snack. Kaffet hann dock bli kallt innan det blev uppdrucket. Trodde jag hade sten koll på Astrid när hon senare att i mitt knä, men hon lyckas slänga sig bakåt och få fått i koppen. Så hela mitt ben, några enstaka droppar på Astrid och så Sandras vita matta med kaffe. Men tur det inte var varmt i alla fall, men för säkerhetens skull så får man dricka kaffe utan bebis i famn! 

Hem och packa ihop oss igen för att gå på babysim. Äntligen min tur och idag skulle vi dyka, spännande! Instruktören gjorde det första gången och det gick jätte bra. Astrid var så duktig! Men när det var min tur var det inte lika kul längre. Att Astrid gick under vattnet var det inga problem med men kände mig inte alls bekväm att gå ner själv. För det första har jag aldrig tyckt om att gå under vatten men med Astrid i famnen kändes det ännu mer olustigt. Kändes som jag liksom inte hade någon kontroll, nej usch det var jobbigt. Men Astrid verkar trivas jätte bra i vattnet i alla fall och hon sprattlar för fullt med benen. Verkligen super mysigt att bada tillsammans med henne. 

Innan hem gång gick vi oss en olycka till! Jag hoppade in i duschen först medan Astrid lade på golvet. När det var hennes tur, lägger jag henne i duschen, tar av badbyxorna och börjar skölja. Känner plötsligt en doft av bajs och sen blir vattnet helt gult. Haha, tur det i duschen och tur jag inte tagit av badbyxorna tidigare. 

Resten av kvällen har vi bara varit hemma, köpte med oss en varsin hamburgare. Mysig och busat med Astrid, legat och tittat i mobilen, Tobbe tittar på hockey och nu ligger vi i sängen. Fortfarande hockey och fortfarande mobilen men ska fylla i lite i den nya boken jag köpte tänkte jag.