3 år sedan

Sjung om studentens lyckliga dar...


2014

Världens bästa minne och upplevelse när jag tillsammans med mina vänner tog studenten. Mycket alkohol men ännu mer glädje, skratt och roligheter. Bland annat var jag på en väldigt minnes full bal. Allt avslutades sedan på bästa möjliga sett, god mat, tårta med min familj och de allra närmaste. Allt var precis som jag önskade och kunde inte haft en bättre student, detta tack vara min mor samt Anna. 

Men vad hände sen? 

2014

Efter studenten tog jag mig en ledig sommar där jag tog mig tiden till att uppleva de saker jag fick i student present. Var på torpet med Maria och Linnea och hade det super mysigt! Älskar det stället! 

Sedan med mamma var vi i Norrköping för att gå på Harry Potter exibitation (stavning). Var där över en natt och förutom att uppleva Harry Potter museet så shoppade vi, åt god mat och hade det bara bra tillsammans. 

Fick även biljetter till Sabaton konsert i Ronneby, så mamma fick hänga med även dit! Väldigt kul och väldigt bra musik! 

Jag fortsatte även i mitt engagemang i Alternativet i Bromölla. Tillsammans gick vi igenom en väldigt spännande valkampanj och val. Där jag blev invald till ersättare i kommunfullmäktige. Senare blev jag även ordinarie, en plats som jag fortfarande inne har men tillhör inte längre partiet. 

Efter sommaren drog jag mig vidare till nya äventyr, till Växjö. Här bodde jag under en termin då jag läste Religionsvetenskap på Universitet. Tanken var att jag skulle läsa till lärare. Men där hade jag separationsångest från Bromölla och min familj, vilket i sin tur gjorde att jag mådde super dåligt och det påverkade mitt studie resultat. Jag bestämde mig för att avsluta och flytta hem till Bromölla igen. Men det var en upplevelse att studera på Universitet och allt som händer runt om kring. Hade trots allt väldigt kul med de nya vänner jag fann där. 

2015

Att sluta studera innebär att det var dags för mig att skaffa jobb. Vilket jag gjorde och jag började jobba på Lagunen. Där skulle jag finna mig att verkligen passa in och trivdes jätte mycket där. Efter sommaren bestämde jag mig därför att jag skulle börja på Miroi, en skola i Kristianstad för att läsa till undersköterska. 

Men året innehöll även mer roligheter, inte något specifikt men spenderade mycket tid med syrran, Anton och Lukas medan jag var ledig från jobbet. 

Senare på året träffade jag även Tobbe på en fest. Jag var tillsammans med några vänner på Royal Thai och drack och så var han. Vi var ett bra gäng där nere och vi började snacka, men han var lite blyg. En kind puss fick han i alla fall innan jag gick hem. Nån dag senare får jag ett sms av honom och han frågade om vi inte kunde träffas på en cigg vid slussen innan han skulle jobba. I september gjorde vi det sedan officiellt och blev ett par. 

2016


Detta skulle visa sig vara det bästa året någonsin! Det gick snabbt mellan mig och Tobbe och det visade sig att vi inom årets slut skulle bli en riktigt familj. Jag blev gravid! Tankarna och känslorna flög åt alla håll men vi var verkligen så lyckliga och varit det bästa beslut vi tagit. 

Jag valde till sommaren att jag skulle hoppa av Miroi, jag vantrivdes där och var verkligen världens sämsta skola! Så med några kurser kvar hoppade jag av och började istället jobba allt oftare på Lagunen igen. Under skoltiden jobbade jag mest när de hade kris.

Under graviden var det sedan mycket fokus på familjen. Jag växte större och större och under tiden gjorde vi oss redo för vår bebis ankomst som var beräknad att komma den 19 november. 

Vi flyttade även till en större lägenhet och här trivs vi jätte bra. Bara en liten trädgård som saknas men detta får duga ett tag till. 

Den 11/11, 01.44 födde jag sedan vår dotter på 49cm och 3355g. Astrid L Holmquist har blivit hennes namn och hon kom med så mycket glädje och kärlek. 

2017


Halvvägs in i detta året och jag har spenderat alla mina dagar med Astrid, går hemma mamma ledig. Tillsammans sysselsätter vi oss med en massa mys och gos. Umgås och träffar familj och vänner men klart den bästa tiden är när jag, Tobbe och Astrid är tillsammans. 

Vi hade dop för Astrid vilket var jätte fint, mysigt och bara helt perfekt! Tobbes lillebror fick bli fadder och har ingen tvekan på att han alltid kommer finnas där för Astrid. Dopet firades med våra allra närmaste familje medlemmar och hon fick jätte fina presenter. 

Vi har även gått på babysim vilket var dyrt, tog slut snabbt men var helt oroligt roligt! 7 gånger i vatten och det uppskattades av alla oss 3! 

Det finns inte längre något jag, utan det är alltid ett vi nu för tiden. Jag gör inte mycket själv utan har mer eller mindre alltid Astrid med mig. 

Men studerar det gör jag igen, har påbörjat att göra färdigt mina sista kurser till att bli undersköterska. Studerar distans från Vägga Komvux i Karlshamn och är beräknad att bli färdig februari nästa år. 

Så 3 år har gått sedan jag tog studenten och mycket har minsagt hänt sedan dess! Jag ångrar ingenting och har kommit till den punkt där jag är nöjd och så himla glad över hur mitt liv ser ut. Har planer för framtiden men just nu är att spendera min tid med min familj det allra viktigare. Mysa och ta tillvara på denna fantastiska tid där vi får uppleva Astrids utveckling.