Trött!

Nätterna fortsätter med uppvak flera gånger, några snabba där det räcker med lite gungning och nån där det kan ta upp till en timme att få henne att somna om. 


När Astrid var liten så åt hon ungefär var 3dje timme och det hade jag absolut inga problem med. För även om det var uppvak på natten så kunde vi vila och gosa under dagen. 

Astrid är en aning mer aktiv sedan dess och nu är det att vara vaken från ungefär 6 på morgonen, eventuellt nån liten vila till. Sen är det full fart hela dagens tills Astrid somnar vid runt 8 på kvällen. Ungefär 1 gång om dagen vilar hon, kan vara en kvart till en timme och även om man bara slappar och vilar den stunden så ger det ingen större effekt. 

Så uppe hela långa dagar för att sedan få en störd sömn med flera uppvak. Hinner knappt somna innan hon vaknar igen. Denna 8 månaders fas, tänder eller vad detta än beror på har hållit på i några veckor nu och när det ska vända igen vet jag inte men är väldigt efter längtat! Jag längtar efter att få sova ut på riktigt igen, få en god natt sömn och vakna till en pigg och glad bebis. 

Sen vi gick upp vid halv 8 imorse har Astrid lekt men mest gnällt och skrikt. Ingenting som duger idag tydligen! Men nu har hon somnat här i min famn så ska bädda ner oss här tillsammans i soffan. Bara gosa och passa på att vila lite jag också. 

Denna helgen har minst sagt vara tuff och jag är helt utmattad. Märker av att Tobbe haft natta helg och inte kunna ta Astrid så mycket. 2 förmiddagar har han dessutom framför sig att jobba men hellre det än 12 timmars pass. 

Det må vara lite tufft just nu, men hon är värd allt slit. Allt blir bra när man får chansen till en gosig stund som denna eller när hon piggar upp en med sitt bus.