Jobbig natt

Natten har varit jobbig, Astrid vaknade så tog henne och bytte blöja. Går ut i köket för att bland en flaska med henne i famnen. Ser inte hur mycket vatten jag häller upp så var tvungen att tända lampan. Såg ingenting då heller för blev bländad, vänder ryggen mot lampan och ser att jag hällt upp till 150. Ska då sätta ner flaskan på grund av att jag måste släcka lampan igen så jag kunde se lite i alla fall men jag missar bänken och flaskan åker i golvet. 


Jag lägger en handduk men den räckte inte långt. Astrid skrek och var massa ledsen så bestämde mig för att natt henne först och torka sen. Nytt försök med vattnet med lyckats alltså få det för varmt 2 gånger. 

Gav henne flaskan hon åt lite och troligtvis på grund av allt stå hej så somnade hon självklart inte om. Lade kvar i min famn med världens störta öppna ögon. Så fick sitta och vagga henne till sömns vilket kändes som evigheter. 

Hon var precis på att somna när man hör ett gäng snorungar utanför. Astrids ögon öppna igen och snorungarna var ju inte tysta heller utan slog sönder något utanför. Få henne att somna helt kommer tog ett och sen hade jag en stor pöl av vatten att torka upp efter det. Dessutom ont i nacken på grund av hur jag satt och fruktansvärt trött var jag orkade knappt hålla ögonen öppna.

Somnade till slut, sov cirka 40 minuter och sen vaknade hon igen. Tog dock bara en kvart att få henne att sova. Så att man är en aning trött och sleten idag minst sagt. Men än hsr vi hunnit med massa bus, frukost och nu ligger hon här bredvid och sover så gott. Vad denna dagen mer väntar får jag helt enkelt se. 

Igår köpte vi föresten en läragå-vagn till Astrid så det är en ny favorit här hemma. Kul med ljud och ljus sen kan vi ha den i tre lägen. Återstår att se när hon börjar använda den som en läragå-vagn, stå kan hon men sen ska hon bara bli lite stadigare och lära sig att ta lite steg framåt.