Går bra nu

Vad skrev jag senast? Jo just det, vi satt i Astrids rum alla 3 och lekte. Men där efter så gick Tobbe och vilade då han ska jobba natten idag. Jag och Astrid satt kvar inne på hennes rum och hon lekte för sig själv. Jag själv satt och filosoferade och funderade och kom till den punkt då jag betämde mig för att möblera om på hennes rum. Främst för att säkra bokhyllan hon har på sitt rum sedan för att göra det lite mer öppnare. Blev skit bra om jag får säga det själv, inte för att jag gjorde värst mycket. Bytte plats på bokhyllan och skötbordet bara, sen fick Tobbe skruva fast hyllan i väggen.
 
Sen har vi fixat middag, Astrid har lekt på och ja vi har väl inte gjort något speciellt. Nu är dock Tobbe på jobbet, Astrid har precis blivit nattad och jag själv har landat inne i garderoben vid datorn. Tänkte mig plugga lite, i alla fall börja och se över nästa inlämngsuppgift. Fick feedback av min lärare idag och måste säga att det är 100 gånger roligare att plugga när man får bra och uppmuntrande ord tillbaka på sina arbeten, för att specificera mig och skryta: "Hej Sofia. Kul att du tycker så. Här får du en kommentar. Måste säga att du är mycket duktig!" Hon tyckte det var kul att jag fann uppgiften klurig men nyttigt att få chansen att reflektera utirfrån andra människors syn sätt och kommentaren fick jag sedan tillbaka i mitt arbete där hon skrev att jag hade bra reflektioner, skrev på ett nyanserat och utförligt sätt.