Stan

Så nu har vi gjort vårt för idag! Astrid vaknade vid halv 7 imorse och då gjorde jag iordning henne för dagens äventyr. Sen åt hon och till halv 8, när alarmet ringde somnade hon om. Suck, jag som ville sova lite till men kunde vila i alla fall 20 minuter innan man fick göra sig iordning. 


Klockan 9 tog vi tåget in till staden. Tobbe skulle till rätten för vad som hände på midsommar. Jag och Astrid började med att gå till Gallerian, byta blöja och äta. Men de hade alltså öppettider för deras toaletter. Vi var där en halvtimme innan de öppnade också dessutom. Men väktaren var som tur tidigt och öppnade en stund efter vi kommit dit. 

Jag träffade aldrig min kompis för hon var inte ens där. En onödig promenad till ett ställe jag hatade att vara på. Så jag och Astrid gick och tittade i affärer. Köpte dregglisar och nya mössor till Astrid. Sen kollade jag själv efter nån klämning jag kan ha på dopet. Hittade inte något men hittade där emot en klänning som jag inte kan ha medan jag ammar. Men den kostade bara 30 kr så tänkte jag köper den ändå. 

Mötte upp Tobbe och en annan som var med oss på midsommar när de var färdiga. De höll mig sällskap medan jag käkade på Subway innan vi åkte hem. Astrid varit så duktig också. Åt, sen legat och sovit en stund i vagnen innan det blev tråkigt. Sen fick hon komma upp i bärselen där hon somnade medan vi gick i affärerna. Sen sov hon i vagnen tills dess att vi kom hem. Vi var även inom maxi så hon sov minsann länge. 

Nu sitter vi i soffan och hon äter. Vi tittar på Bones. Händer inte mycket mer idag, mer än att vi ska laga lite midag senare. Men nu ska jag lägga mig ner med Astrid bredvid, mysa under filten.