Tidig morgon

Jag tröstade mig själv med tanken att idag när jag skulle till skolan behövde jag inte gå upp lika tidigare som innan. Men då tog jag inte med i beräkningen att jag också skulle asa med mig Astrid och lämna henne på dagis innan jag ska ta tåget. Blir tidigare uppstigning än tidigare och dessutom får vi nog gå upp lite tidigare än vad vi gjorde idag. Blev lite stressigt imorse, trots att jag hade förberett allt igår kväll. 


Men Astrid kom till dagis och jag hoppas hon får en bra morgon där. Hon var det enda barnet på dagis och blev dessutom mottaget av en som hon aldrig har träffat innan. Var inte så glad när jag gick, men de skulle också in på toan och byta dagens första bajsblöja. 

Hon får nog en bra dag ändå, kanske lite jobbigt nu på morgonen men blir förhoppningsvis bättre när "hennes lärare" kommer och de andra barnen. 

Jag själv är på tåget just nu, framme om en stund. Liksom alla andra skoldagar ser jag inte framemot denna. Men hoppas att dagen den går snabbt förbi.