En del av min studie uppgift

Blev aldrig färdig med min studie uppgift i förmiddags, tappade fokus och orkade inte mer så började klippa ut tomteluvor till våra fotografier istället som jag lade upp bild på tidigare. Men har nu i kväll skrivit till det sista och känner mig faktiskt färdig med uppgiften. Det var som jag tidigare skrev en väldigt svår uppgift, trots att den är väldigt lätt i sig där man bara kan skriva och hitta på saker. Men hur reagerar man när nära och kära går bort, hur mår man efter att man blivit sjuk, blivit rullstolsbunden, hur känns det att flytta från sitt hem? Väldigt många frågor att ställa till sig själv med väldigt få svar. Men jag är nöjd med min levnadberättelse där jag i stor del försökte vara så äkta som möjlig, sen vet man aldrig hur framtiden kommer att se ut. Fanns även lite lögner, jag har till exempel inte tävlat i simning under mina tånårs år som jag skrev. Men det kändes väldigt dumt att skriva att jag ätit alldeles för mycket chips och tittat på Harry Potter alldeles för många gånger. 

Det hade varit kul att dela med mig av det jag skrev men 3 A4 sidor av ren text blir en aning för mycket att ladda upp här på bloggen, däremot delar jag med mig av den sista delen i min uppgift, mitt avslut. 

"Jag talade många gånger om under mitt yrkes liv att det finns två utgångar av hur jag kommer bli den dagen då jag flyttar till ett boende: 1. Kommer vara en snäll dam som finner mig i tillvaron, eller 2. Jag kommer bli en sur kärring som kommer gnälla på allt och alla så fort jag får möjligheten till det. Nu är jag här, där jag många gånger talat och tänkt på och jag är tacksam för det liv jag fått leva och jag är tacksam för den tid jag har kvar och för de människor som finns kvar att stödja och hjälpa mig, anhöriga som vårdpersonal. Jag är en snäll dam som finner mig i tillvaron, jag säger till om det är något som jag tycker är fel och jag tar för mig av det jag känner mig extra glad över och det som finns för mig."

För lite plus poäng har jag även bifogat dessa två bilderna i min studie uppgift. Vad gör man inte för plus poäng och möjligheten till att få högra betyg, man måste dela med sig. Har gjort den andra bilden i appen, "make me old".