Andra advent

Idag är det söndag, det är andra advent och det har vi firat med dåligt mående. Natten tills idag var hemsk! Astrid vaknade vid 11 på kvällen och sen somnade hon inte igen förens vid 2 på natten. Under denna tiden hann Astrid både gosa, gnälla, leka, en flaska ersättning läckte dessutom så hela hennes säng + Astrid var dygnsur! När hon väl somnade så fick hon sova mellan oss i våran säng. Inte jätte pigg och glada sen på morgonen när Astrid bestämde sig för att gå upp. 


Men dagen har inte bara fruktansvärt jobbig utan vi har haft det lite mysigt ändå. Vi alla 3 tog en vilostund inne på Astrids madrasser innan vi drog oss ut till torget här i byn. Där vi tittade på när de dansade runt granen, gissade grannens höjd samt att Astrid fick godis av tomten som jag tänker äta upp.

Här hemma har vi även tagit lite julfoton på Astrid, inte det lättaste men fick till några söta bilder på henne minsann. Ska beställa julkorten senare ikväll tänkte jag. Vi har också tittat på julkalendern och läst Astrids adventskalendrar. 

Nu för en stund sedan så fick Astrid sin flaska välling för att sova. Hon gör det dock inte utan började leka efter åt istället. Tobbe går runt och väggar henne nu och jag hoppas verkligen att hon somnar för jag har en sådan fruktansvärd huvudvärk och vill bara lägga mig i sängen. Sen får man ju hoppas att Astrid också sover ikväll...