Nätterna som aldrig tar slut

Är så trött på dessa nätter nu och det känns som man inte fått sova ut på flera månader nu. Störd sömn genom att Astrid ska vakna flera gånger om natten för antingen närhet eller en slurk ersättning. 


Men sen förra veckans feber så har hon inte heller velat sova i sin egen säng utan ska sova hos oss. Som många vet så hatar jag att samsova! Går inte att slappna, ligger och spänner sig, jag får knappt nån sömn över huvudtaget när hon sover hos oss och öm i ryggen blir jag. Jag är inte sen som ger mig snabbt heller så hon åker ner i sängen ett antal gånger innan man ger upp och låter henne sova hos oss. Men ändå har hon jätte svårt att komma till ro och under hela natten ligger och och vrider och vänder sig. 

Hur vi ska lyckas för bättra denna situationen har jag faktiskt inte den blekaste aningen om! Men mitt nästa desperata försök till att få henne sova i sin säng är att flytta tillbaka hennes säng in till oss. Men avvaktar lite med det, annars är det väl bara att stå ut och vänta på att det vänder. 

Blir så fruktansvärt ledsen också att hon på natten vägrar låta sig bli tröstad och nattad av Tobbe. Bara skriker så något fruktansvärt i hans famn sen när hon kommer till mig bli hon tyst på direkten. Det är verkligen skit jobbigt och kan knappt tänka mig hur Tobbe måste tycka det känns. Inga problem under dagen men just under natten har vi bara en massa besvär känns det som. 

Bilden är från igår då Tobbe och Astrid var hemma medan jag åkte till Karlshamn. 

Men nu har dagen börjar och Astrid skippade frukosten och tog en flaska istället. Hon får något lite senare istället till mellanmål. Tobbe har gått till jobbet för att avtacka en arbetskamrat och äta smörgåstårta <--- sjukt fuskigt! Jag vill med ha smörgåstårta, hans svar på det var att jag ska ju äta det nästa vecka. Men det ska ju faktiskt han också så då får han ju ändå mer än mig. Men så är det, jag får väl se om jag hittar något gott här hemma istället. 


Annars så ska jag efter jag har skrivit färdigt här slänga in en maskin tvätt samt lägga in Astrids ren tvätt. Plocka undan och dammsuga behövs det också så det är bara för mig att sätta igång. Astrid är för tillfället upptagen med sina leksaker så får väl passa på nu då.