Jobbig natt

Natten har varit jätte jobbig här hemma och det började redan igår kväll när Astrid fått en flaska ersättning och somnat hos Tobbe. Han gick och lade ner henne i sängen 2 gånger men både gångerna vaknade hon så fort hon landade i sängen. Sen fick hon vara hos mig och hon somnade om lika snabbt igen när hon kom till våran famn. Sov en stund hos mig sen lade jag ner henne i sängen och där stannade hon och sov nån timme.


Sen vaknade hon och fick en ny blöja och flaska ersättning. Hon somnade om snabbt men skulle absolut inte ligga i sin egen säng. Fler gånger om upp och ner i sängen, stod och gungade henne i sängen men ingenting hjälpte. Till slut fick hon ligga mellan oss mellan oss och sova. Försökte lite senare att bära inne henne men vid varje gång så vaknade hon när hon hamnade i sängen. Kröp då ner till henne i spjälsängen för att få henne sova där och efter jag väl lyckats komma ut därifrån så sov hon där i nästan en timme i alla fall. Sen var det dags igen och ja man hav ju upp till slut så hon har sovit i vår säng. 

Sovit sjukt dålig, inte legat still i 5 sekunder. Sovit, vridit och vänt sig och gnällt. Alla mina kuddar gick åt att bygga en barriär så att hon inte skulle rulla ner på golvet. Hon lade typ där jag brukar jag ha mitt huvud och jag hade lagt mig lite längre ner. Jag fick typ ingen sömn för jag sov som på nålar rädd att hon skulle trilla ner, fick hålla en hand på henne hela tiden så att hon skulle vara lite lugn och sova. Fick ont i magen av all stress, få henne att sova och rädslan av att hon inte skulle ramla ner. Öm i ryggen blir jag också av att ligga så stelt. 

Några gånger under natten försökte jag få henne till sin egen säng för vi alla sover bättre så. Jag själv var typ helt knäckt men hon ville verkligen, sen sitter jag upp i sängen och har henne sovandes på min axel när Tobbes alarm ringer. Då inser man att natten den må suga röv men så kommer även dagen att göra. Fick henne till sin säng då i alla fall, en timme sen sov hos oss mig resten av morgon timmarna. 

Vid halv 8 förflyttade jag oss in till soffan och vi hade en gnällig timme med massa närhet. Sen somnade hon och skulle inte sova någon annan stans än uppe på mig. Inte ens tätt bredvid dög så vi la här och vilade. 

Nu är hon på golvet, leker, kryper runt och gnäller lite. Febern har gått ner och ligger nu på 37,4. Dagens planer är inställda och blir istället bara en massa närhet denna dagen. Jobbigt att se henne så här, på verkar en själv också. Jag är jätte trött men det är bara att suck it up, allt för Astrids skull. Allt detta troligtvis på grund av att hennes två övre framtänder är på väg. 

Men nu ska vi försöka få i henne lite lunch. Hon var inte intresserad av frukost utan nöjde sig med flaskan imorse så ska se om det blir bättre nu. Jag själv är också massa hungrig nu så ska bli gott med lite kyckling, potatissallad och grönsallad.