Helgen

Helgen på väg mot sitt slut men inte riktigt än. Men jag kan i alla fall uppdatera er om vad jag hittat på under gårdagen och idag. 


Tobbe har haft förmiddag helg på jobbet så har bara varit jag och Astrid. Så vi var och hälsade på Sandra och Albin igår på lek och en kopp kaffe. Så snällt barnen leker, eller inte. Astrid tog tag i Albins huvud, händerna på hans öron och lutade sig över honom och öppnade munnen precis som om hon skulle äta upp han. Sen drog han i håret och tillbaka fick hon också med några smällar. Men så söta och kul att se dem leka tillsammans, väldigt nyfikna på varandra samtidigt som de är blyga. 

En vända bort till maxi innan jag också gick inom Lisa. Hjulen på vagnen behövdes pumpas så Fredde var snäll och hjälpte mig med det. Till kvällen när Tobbe kommit hem från jobbet och Astrid var nerbäddad delade vi på en pizza och avslutade dagen med att titta på Braveheart. 

Natten och förmiddagen har varit jobbig här hemma. Astrid vaknade vid 00 i natt och det tog mig 6 gånger att lägga ner henne i sin säng tills hon stannade där och sov. Klockan var runt 01 när hon väl kom till ro. Vaknade igen vid 02. Sov sen till typ 04 men då var det också upp och ner från sängen några gånger . Men fick henne till säng då Tobbe gick till jobbet lite över 05. Vaknade vid 7 tiden och sen dess var det bara massa skrik och gnäll. Hon var trött så hon lägger sig ner i sängen och blundar men bra efter en stund börjar hon röra på sig och gnälla och skrika. Hon vill inte vara i min famn, sitta, ligg och inte ens stå. Hon ville absolut inte vara på golvet. Har fått flaska och ny blöja men här bara skriks och gnälls ändå. Testade golvet igen och där fortsatte gnället tills hon startade tvn, 2 minuter senare är det inte kul längre. Frukost ville hon inte heller ha men efter jag hade snabbt ätit mina mackor så fick hon med på att dricka en flaska och då somnade hon även. 


Efter den tupplurer för oss båda två så var det mindre gnäll och under hela dagen har vi mest lekt en massa. Ätit lunch och varit en vända ner på Netto. Testade även att göra frysta toppar av smoothie och gröt till Astrid idag. Tryckte ut lite små klumpar från en klämmis på ett bakplåtspapper och några av gröt. Lade in i frysen och nån timme senare när de stelnat var dt bara att servera. Perfekt, smoothie smälte bra i munnen. Gröten smälte inte lika lätt men efter hon klämt med dem i handen så gick det också bra.

Nu har jag gjort iordning för att vi ska äta pannkakor, jordgubbar, grädde och sylt. Astrid får en egen variant med bananpannkaka med lite mosade jordgubbar i. Ska bli massa gott och mysigt! 

#1 - - NORRSKEN EMMA:

men så söööt =)

ha en fin dag
kramizzz