Dagens alla måltider

Tycker man gör inget annat än att förbereder mat till Astrid, frukost vid 9 tiden och sen hinner vi med lite lek innan Astrid skal sova en stund. Hur länge hon sover kan variera väldigt stort. Men sen är det dags att börja fundera på vad hon skall äta till lunch och fixa till den. Lite lek och sen ibland, oftast sover hon en stund även efter lunchen. Vi leker vidare och sen är det dags för middag, men då äter hon det vi också äter eller varianter av det i alla fall. Mellan dessa måltiderna får hon ersättning till vilorna. 

Men idag så tog Tobbe och Astrid en promenad efter frukosten så stannade jag hemma och tog tiden till plugg. Sen efter Astrid hade vaknat så drog vi oss ner till Netto och handlade för veckans middagar. Upp och förbereda lunch till henne som blev gårdagens torsk, kokt potatis, grönsaker och ägg. Till efterrätt fick det bli hallon men var tvungen att koka dessa innan så blev ingen bra plockmat. Försökte göra hallonplättar av det som blev över men det blev minsann inget bra! Under Astrids eftermiddags vila så pluggade jag även då och nu sitter vi inne på Astrids rum. Tog med mig datorn så jag kunde plugga lite samtidigt som jag leker med henne. Tobbe håller även på med middagen, eller det klarar sig gott själv. Blir skinstek till middag idag med potatis och skysås. Är inte maten färdig snart?
 
Annars händer inte mycker till denna dagen, Astrid håller väl oss sällskap och sysselsätta tills dess att hon ska sova. Sen fortsätter jag med plugget efter man fått henne till sängs. En fråga kvar på kursen, en stor och lite svårare än vanliga fakta frågor men det ska gå det också. Har tills Tobbes födelsedag nästa vecka att bli färdig med det. Desto snabbre, desto bättre så får jag någon liten paus innan nästa kurs börjar om 2 veckor.