Vår promenad

En timmes promenad i blåsten var precis vad vi behövde jag och Astrid. Hon somnade gott i vagnen och jag försökte hålla öronen varma som jag fortsatte promenera längst strandängen. Kameran hängde på men blev inte mött bilder tagna. Vi gick ner mot strandängen sen rundade och gick tillbaka mot det nya trygghetsboendet, ändra riktning mot ankdammen och sedan hem igen. 


Här hemma har vi ätit god middag, fläskfilé, potatisgratäng, sallad och bea med chili och tsatsiki. Astrid fick lite gröt som hon inte fått på några dagar på grund av att hon bajsat så mycket av det. Men hon bajsade ut små små trådar innan så gav gröt så se till så att hon bajsar ut allt. Ingen aning vart hon kan fått i sig tråd och de var millimeter korta i bajset. Men misstänker, möjligtvis hennes svarta vantar men ser inte heller att de skulle släppa av sig tråd. Har inte mycket svart heller för den delen så vart det kommer ifrån vet vi inte.

Nu ikväll har jag hunnit med en liten tupplur, blev så himla tung i huvudet och trött. Men blev bättre efter bara en kort vila medan Tobbe hade Astrid. Nu tittar vi på Hockey och Astrid ligger och dreglar ner mig. Somnade gott i min famn för ett tag sedan, osäker på om hon tänkt sova för natten nu. Ska lägga henne i spjälsängen när jag skrivit färdigt här så får se om hon vaknar till då. 

Annars händer inte mycket mer idag, se färdigt hockeyn där troligtvis Brynäs förlorar. Inget SM-guld om man spelar så här i alla fall...