Politiska tankar

Jimmie Åkesson som stadsminister, nej tack!


Läst en massa om honom under helgen på sociala medier och där det menas att nu efter terrordådet som skedde i Stockholm gör att fler kommer att välja att rösta på Sverigedemokraterna. Jag kan inte riktigt förstå, för mig har denna så fruktansvärda händelsen gett mig en anledning till att absolut inte rösta på Sverigedemokraterna.

Många skriver att om vi inte tar in så många invandrare så kommer sådana här händelser aldrig ske. Kan vara så möjligt, tar vi inte in folk i landet så får vi bara stå ut med de saker som svenskar gör. Så länge en svensk inte blir medlem i till exmepel IS så finns det då inga problem, eller? 

Men kan vi leva med att veta om att vi avstår från att hjälpa folk som lever i misär och krig? Bland allt folk, finns det de människor är goda och det finns dem som är onda, spelar ingen roll från vilket land man har sitt ursprung. Är det rätt att avstå att hjälpa dem goda på grund av dem onda? 

Däremot kan jag hålla med om att invandringen är något man bör se efter och hitta en bättre tillväga gång sätt än vad den är idag. Det är klart att vi ska ställa upp och hjälpa de människor som behöver hjälp men vi måste också se till så att vi har medel till att hjälpa dem. 

Att ha Jimmie Åkesson som stadsminister är det sista jag vill ha. Jag vill inte ha en stadsminister som väljer att spela med sitt band på en pub dagen efter vi har gått igenom en terrorattack. Vi ska inte vika oss för terroristerna och vi ska inte låta dem vinna, bestämma över våran liv. Men en partiledare skall finnas på plats, visa sitt stöd och medmänsklighet, visa för befolkningen att han och sitt parti accepterar inte denna händelsen! Nej, då är det viktigare att inte ställa in sina planer, att spela synth på en liten pub i staden Sölvesborg för berusade människor. För mig är det fullkomligt förvirrande att man tagit det beslutet, han kunde ha varit i vår huvudstad där vi finner folk i stor sorg. Där hade han kunnat visat för befolkningen att han bryr sig. 

Men folk verkar inte se som jag, de verkar bara se allt svart. Det hatet som kom från de avskyvärt personer som utförde detta dådet har gjort det mot bland annat folk som också står för hat. Det är vad jag bland annat ser Sverigedemokraterna som, medmänniskor med hat mot olika folkgrupper. Som en grupp är det inte vad de går ut med men ser man till individerna i denna grupp är det precis så här det är. Ett hat mot invandringen i Sverige bland annat. 

Att rösta på Sverigedemokraterna, att rösta för att ha Jimmie Åkesson som statsminister ser jag inte som en lösning. Däremot ser jag bara hur hatet inom Sverige skulle växa. Jag vet inte hos vem lösningen finns hos och vet inte heller vilket parti jag kan ställa mig bakom längre. Men hat leder ingen vart, kunskap, medmänsklighet och framtids tänkande är vad jag i skrivande stund kan komma på som kan vara avgörande faktorer.

Bandet Bedårande Barn som Jimmie Åkesson är medlem i gick ut och sa att ställa inspelningen är att låta terroristerna vinna. Jag håller inte med om det uttalandet, inte i en sådan här situation! 

Vi alla tänker olika, så här tänker jag.