Hur kan ni?

Sverige är satt i förlust och stor sorg! Vi hade tur i oturen med att det inte blev en större skada. Men skadan blev tillräcklig och vi förlorade liv som inte förtjänat att försvinna på detta sätt. Inte åt en man vars mening var att skada. 


Men vi ser bland denna sorg en stad och ett land som ställer sig upp. Som i denna sorg hjälper varandra och visar den störta medkänsla till varandra. Tillsammans visar vi omvärlden att vi accepterar inte denna händelsen! 

4 bort gångna och fler människor skadade. Bland de bort gångna har vi nu fått bekräftar var en flicka på 11 år. Som igår vi såg en bild på, som efterlyses försvunnen. Hon är borta, en liten oskylld flicka tillsammans med tre andra medmänniskor.

Igår var en dag som aldrig skall glömmas! Må personerna som orsakade detta ruttna i helvete. 

Ikväll sitter jag vaken uppe själv, Astrid sover och Tobbe är på jobbet. Jag sitter här i soffan och är rädd! Det har kommit till min kännedom att de sprids bilder på denna bortgångne flicka. Det är hemskt nog att hennes liv blev taget ifrån henne men att folk kan vara så hemska att sprida en bild på henne på detta sätt är vidrigt!!! 

Jag vill inte se bilden, jag vill sörja och ge en extra tanken till hennes och de andra familjerna. För inte trodde de att när de gick hemifrån den dagen, att det skulle bli den sista. Jag vill hålla min familj nära, säg till dem en extra gång hur mycket de betyder för mig och hur mycket jag älskar dem. För det kunde varit jag eller nån i min familj som miste sitt liv denna dag men vi är i liv. Aldrig skulle jag vilja att folk skulle sprida sådan bild som görs på denna flickan på nån i min familj eller mig själv. Detta är illa nog att hon mist sitt liv, vilket en 11 åring inte förtjänar men inte förtjänar hon denna spridning heller!

Jag skrev att jag var rädd, vilket jag är för att denna bild skall komma inom min syn. Att någon sprider denna på facebook. Räcker med att en person av mina vänner "reagerar" eller kommenterar och denna bild kommer upp på mitt flöde. Jag hoppas att ingen är så dum och sprider detta vidare. Vi har blivit tillräckligt skadade av denna händelse! Det är inte genom denna bild jag fått beskrivet, man ska minnas henne.

Låt våra tankar gå på de bort gångna, deras familj och vänner! 

Aldrig skall vi accepterar terror! Låt den aldrig vinna och låt oss stå enade!