Distraherad

Efter att ha kämpar emot att sova hela kvällen har Astrid äntligen somnat här bredvid. Mitt älskade hjärta så gosigt vi har det, nu har jag knappt hjärtat nog att böka med henne in till hennes egen säng. Inte lätt att lämna sig ifrån henne när det är så mysigt. Har ju dessutom hela sängen för mig själv tills 6 imorgon bitti då Tobbe kommer hem från jobbet. Kan fösa bort henne mot Tobbes plats så det är lite mer mellan rum mellan oss, låta henne sova här tills hon vakar för mat i natt. Usch vilket beslutsångest jag fick nu!


Brynäs vann i alla fall ikväll, så om de vinner på torsdag så går de segrare i SHL 2017, vilket innebär att jag hade fel. Men mycket kan hända och vem som helst kan stå segrare. Sjukt nervöst var det här hemma ikväll i alla fall så hur det kommer vara på torsdag går knappt att föreställa sig. 

... 

Tog en paus i skrivandet för att flytta på Astrid men hon vaknade. Så en liten slurk till fast denna gången sitter jag upp. Går in med henne till hennes säng när hon väl har somnat om igen. Så både hon och jag kan sova ostört, har själv en ömmande rygg så behöver inte en natt sömn där jag ligger och spänner mig.