Alien

Att se på Alien själv när man bor i en mörk källare är kanske inte det bästa valet. Speciellt inte när man ska gå genom hallen till toan, men jag överlever, inga monster här. Men det är bra filmer och nu är det Alien Återuppstår (4an) som gäller innan jag ska sova.
 
Ikväll på KF kom de fram till några saker ... en av dem är att de röstade Ja till att gå i borgen för 90 miljoner till arrangemang hallen. Så nu är det en hall som gäller och den kommer att byggas. Jag vill ha en ny hall i Bromölla, men jag vill ha en mindre och närmare skolan. Istället får vi en gigantisk hall på en mark som inte är bra alls att bygga på. Men jag hoppas väldigt mycket att min oro för Bromöllas framtid och om detta är fel. Jag hoppas jag har fel! Att Bromölla kan ta sig an denna byggnaden, utan att överstiga budgeten och sen klara av driftbugeten när den väl är byggd. Resultatet är inte kommen än så får väl se vad som händer.