Julmarknad

Tillbaka från stan och där var det lite kallt men mysigt. Julstämning på hög nivå med tomtar som gick runt. Sedan alla stånd som stod ute. I skyltfönsterna var det juligt, till och med modeller utklädda i ett av dem. Tog bara bild på en av dem. Jag själv fick lite handlat. När jag väntade på bussen gick jag inom sko punkten och råkade köpa med mig ett par skor. De var billiga och de är ju snygga, kostade bara 150 kr så jag kunde inte låta bli. Sen gick jag runt i lite andra affärer och letade efter julklapp till mamma. Gav upp efter ett tag, ville hitta den perfekta julklappen till henne men en sådan fanns inte.  Inte heller en jul klänning till mig. Blir sur över att jag hittade en på HM, skit snygg men satt jätte konstigt på mig. Mitt sista stop skulle bli Hemmakväll, en film att se på ikväll tänkte jag. På väg dit gick jag inom en annan affär, är jag faktiskt hittade julklappar till mamma. Inne på Hemmakväll blev det tyvärr inte någon film. Hittade ingen lockade, varför finns det så få jul filmer för? Men jag är ändå nöjd över dagen och skall nu ställa mig i köket och laga mat. Sen blir det film resten av kväll och tvätt.