KF-möte

Full ös hela dagen. Efter skolan var jag hemma en kort stund sen drog jag mig ut för att fotografera. Var ute någon timme här runt i Bromölla sen gick jag upp till pappa. Satt där lite mer än en timme, drack kaffe och snackade. Sen drog jag mig upp en våning till farmor. Var där cirka 40 minuter, blev kaffe och fika med henne.
 
Sen ner till Kommunfullmäktigt, som varade några timmar. De sa en del märkliga saker och en del som jag inte förståd eller känner att jag vill lägga tid på att tänka på. Men en sak som jag reagerade med var att när konsulteten kommenterad årsbudgetten, kan inte de exakta orden han sa men i mina öron lätt det så att en del i budgetten hade de inte kollat på eller räknat på för att siffrorna var obegripliga. Eh ja ha? Så man skiter i en del för att det är obegripligt. Men ja vet inte, lät bara konsigt i mina öron. Borde man ändå inte lösa det obegripliga så det inte är något helt fel men i det som står. 
 
Men höjd pungten på mötet var i alla fall att vi Alternativare satt längst bak på en rad bänkar med våra t-shitar. Sen tyckte jag om när en äldre man från Miljöpartiet klev upp och delade med sig av sina 9 synpungter och frågor. Varkade vara en klok man, kanske inte borde haft en surfplatta för det gick väl sådär när han skulle anväda den. Men kvällen blev lyckad i alla fall och jag fick 2 äppeln också som jag nu har ätit. 
 
Fick sedan skjus tillbaka vid halv 10, som jag får tacka för. Var skönt att slippa gå hem. Hade ju blivit mörkare och kallare än när jag gick ut vid 3 tiden då solen stod.  
 
Här är i alla fall ett uttag av de bilder jag tog idag. Kommer lägga upp den i större format och en och en, redigerade. När jag nu har fixat redigeringen och sådant. 
 
Men nu ska jag lägga mig och mysa med Emil en stund som sitter gär bredvid och kollar på film. Sen är det dax att sova.
 
Sovgott alla :)